Sharing momment..uhhu..

on Thursday, June 21, 2007

Assalamualaikum.

Pada suatu malam, sewaktu hampir kuterlelap, aku terdengar dari corong radio kegemaranku nasyid bertajuk "sesungguhnya". Lagu ni dah lama aku dgr dan byk kali..tp entah kenapa mlm bantalku basah kerana cukup tersentuh dgn liriknya..jd ijinkan aku berkongsi rasa dgn sahabat semua..

Sebenarnya hati ini cinta kepada-Mu
Sebenarnya diri ini rindu kepada-Mu

Tapi aku tidak mengerti
Mengapa cinta masih tak hadir
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa rindu belum berbunga

Sesungguhnya walau kukutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau kusiram
Dengan air hujan dari tujuh langitpun
Namun cinta takkan hadir
Namun rindu tak akan berbunga

Kucuba menhulurkan sebuah hadiah kepada-Mu
Tapi mungkin isinya tidak sempurna tiada seri
Kucuba menyiramnya agar tumbuh berbunga
Tapi mungkin kerana airnya tidak sesegar telaga kauthar

Sesungguhnya walau kukutip
Semua permata di dasar lautan
Sesungguhnya walau kusiram
Dengan air hujan dari tujuh langitpun
Namun cinta takkan hadir
Namun rindu tak akan berbunga
Jika tidak mengharap rahmad-MU
Jika tidak menagih simpati
Pada Mu Ya Allah

Tuhan hadiahkanlah kasih-Mu kepadaku
Tuhan kurniakanlah rinduku kepada-Mu
Moga ku tahu syukurku adalah milik-Mu



Lagu ni ada versi baru nyanyian Mawi, Ustaz Asri. bleh klik di siniutk dapatkannya
http://ahas.multiply.com/music/item/1640
tp kene register dulu. Register mudah je and free.

Kepada insan yang menyayangiku, terima kasih kerana menjagaku kerana Allah. Jazakallah.

0 comments:

Post a Comment